پردیس شهید باهنر بیرجند(برادران)

حجت الاسلام اسداللهی در جمع اساتید دانشگاه فرهنگیان

حجت الاسلام اسداللهی در جمع اساتید دانشگاه فرهنگیان به مهمترین دست آوردهای انقلاب اشاره کردند وفرمودند :

 

 شکستن ابهت پوشالى ابرقدرتها وانتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران را یکی از دست آوردهای مهم انقلاب محسوب می شود .ایشان همچنین فرمودند :»

مهم ترین کار اصولی ای که انقلاب کرده است، تبدیل نظام طاغوت سالار به نظام مردم سالار است؛ این مهم ترین کاری است که انقلاب کرده است؛ آن هم با الهام از تعالیم اسلامی، نه با مکتبهای این نظریه پرداز و آن نظریه پرداز و نقصها و معارضاتی که در حرفهایشان هست؛ نه، با الهام از اسلام، با الهام از قرآن. اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوت؛ نظام الهی در مقابل نظام طاغوتی است و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، نظام الهی را معنا کرد به نظام مردم سالاری دینی؛ جمهوری اسلامی یعنی این؛ تبدیل کرد نظام طاغوتی را به نظام مردم سالار؛ این مهم ترین کار است

.

 ایشان در ادامه به ابعاد جهاد در راه خدا اشاره کردند که :

از نظر فرهنگ اسلام و قرآن، جهادهای علمی و تزکیه، جهادهای کبیر و اکبر است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله گروهی از مجاهدان اسلام را به سوی میدان جهاد فرستاد، هنگامی که از جهاد بازگشتند، فرمود: آفرین بر جمعیتی که جهاد اصغر را انجام دادند و جهاد اکبر بر دوش آنها مانده است؛ کسی عرض کرد: ای رسول خدا! جهاد اکبر چیست؟ فرمود: جهاد با نفس.


نظرات کاربران