پردیس شهید باهنر بیرجند(برادران)

رویدادهای فرهنگی اربعین

اعلام برنامه های پویش سفیران حسینی ویژه ایام اربعین سال 99

معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد "پویش سفیران حسینی (ع)"،  ویژه اربعین حسینی (ع) سال 1399 را در فضای مجازی راه اندازی و اجرا نماید . جهت اطلاع از کم و کیف این طرح می توانید فایل PDF شیوه‌نامه را از بخش فایل های ضمیمه در انتهای این پیام دانلود نمایید .

محورهای پویش سفیران حسینی (ع):

1- دوره معرفتی مجازی دانشگاه اربعین حسینی (ع) :

دوره مجازی دانشگاه اربعین برای دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده28 ، اساتید وکارکنان در قالب فایل های تصویری و مکتوب، طراحی و تولید شده است و در سامانه های رسمی دانشگاه بارگذاری خواهد شد.

 سرفصل های این دوره مجازی عبارت است از:

1-«سیر تاریخی تحولات پیاده¬روی اربعین» 2-«رزمایش اربعین یا قیام گفتمان مقاومت علیه استکبار جهانی»3-«شناخت ظرفیت¬های تمدنی اربعین» 4-«نقش و جریان¬سازی انقلاب اسلامی در شکوفایی حماسة اربعین» 5-«شبکه‌سازی و سازماندهی گروه‌های فرهنگی و اجتماعی » 6- «مأموریت¬های دانشجومعلمان برای تحقق تمدن نوین اسلامی».

*زمان ثبت نام: از 23 لغایت 31 شهریور 99 در تارنمای  http://cfu.ac.ir/Arbaeen

2- موکب های مجازی اربعین حسینی (ع) با نام سردار شهید حاج  قاسم سلیمانی :

نظر به برپایی موکب های عزاداری در سال های گذشته در پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان و با عنایت به شرایط خاص ایجاد شده در کشور در این طرح امکان ایجاد موکب مجازی (با تولید محتوای فرهنگی)در هر استان فراهم است.

دو محور عمده فعالیت این موکب ها عبارتند از :

1-«فضای مجازی» 2-«تولیدات چند رسانه‌ای»

علاقمندان به فعالیت در این حوزه می توانند علاوه بر امکان ایجاد موکب مجازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی ، پیام رسان های داخلی ، سایت و .. در سطح پردیس ها و مراکز، استان ها ، در صورت تمایل آمادگی خویش را جهت ارسال برنامه های فرهنگی پیشنهادی بصورت مکتوب تا پایان شهریور 99 به دبیرخانه دائمی اربعین دانشگاه فرهنگیان اعلام نموده و در صورت پذیرش ، میزبانی موکب کشوری و کانال پیام رسان بله که از 1 لغایت 21 مهر ماه فعال می‌باشد را بر عهده گیرند . جزئیات کمی و کیفی مورد نظر و آدرس کانال های کشوری در شیوه نامه (قابل دانلود از انتهای همین پیام) موجود است .

3- مواسات و همدلی حسینی (ع) :

از آنجایی که درایام و شرایط کرونایی مساجد، هیات ها و موکب های عزاداری در طرح مؤمنانه و یاری رساندن به هموطنان عزیز عملکرد مناسبی داشتند و باعث افزایش اعتماد عمومی به تشکل‌های مذهبی گردید، پیگیری این مسیر در اربعین نیز  در راستای کاستن از مشکلات اقتصادی، معیشتی و حتی کمبود‌های آموزشی بهداشتی موثر خواهد بود. لذا کمیته‌ای با عنوان خدمت در کارگروه اربعین دانشجویی پردیس­ها و مراکز تشکیل و ساز و کارهای لازم  جهت نقش ­آفرینی در عرصه­ های جهادی و خدمات­ رسانی با مشارکت علاقمندان به وجود خواهد آمد .

4- سومین سوگواره اربعین حسینی (ع) :

علاقمندان می توانند برای شرکت در سومین  سوگواره اربعین حسینی (ع) آثار خود را در قالب های مکتوب، مصور و صوتی ( عکس، شعر، داستان کوتاه، سفرنامه، فیلم کوتاه 100 ثانیه ای و مستند و  قالب های صوتی) طبق شرایط مندرج در شیوه نامه (قابل دانلود از انتهای همین پیام) ارسال نمایند.

نحوه ارسال آثار سوگوارة اربعین حسینی (ع) :

1- پیام رسان بله : ble.im/moghimi135

2- پست الکترونیک : http://Arbaeen99.cfu@ gmail.com

3- پست الکترونیک : http://arbaeen@cfu.ac.ir

 

امور فرهنگی پردیس شهید باهنر بیرجند


نظرات کاربران