برگزاری دومین نشست تخصصی "روش های بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان" با سخنرانی جناب آقای دکتر محسن آیتی
دومین نشست تخصصی "روش های بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان" با حضور آقای مهدیزاده مدیریت امور پردیسها خراسان جنوبی ، خانم دکتر سلیمانی سرپرست پردیس خواهران و آقای دکترمحسن آیتی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، اساتید پردیس های خواهران وبرادران ، دانشجو معلمان خواهر و برادر به صورت مشترک و اساتید مدعو روز دوشنبه مورخ 22/8/1396 ساعت 20 در سالن اجتماعات پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی با موضوع راههای بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
در ابتدای این نشست اقای دکتر ایرج مهدی زاده مدیر امور پردیسهای خراسان جنوبی ضمن بیان خیر مقدم به حاضرین فرمودند: رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تعلیم ، تربیت معلم و متعهد برای خدمت در عرصه تعلیم و تربیت کشور است، بی شک توجه به کیفیت آموزش در این دانشگاه در صدر توجهات همه مدیران دانشگاه است، زیرا اثرات آن بطور مستقیم در موفقیت دانش آموزان و توسعه علمی کشور تبلور می یابد.
اهم مطالب ایراد شده توسط سخنران اصلی مراسم آقای دکتر محسن آیتی :
دکتر آیتی : کیفیت مهمترین معیار توسعه آموزش است
دومین نشست تخصصی راههای "بهبود کیفیت آموزش دانشگاه" با حضور مدیریت امور پردیسها خراسان جنوبی ومعاون آموزشی دانشگاه، آقای دکترمحسن آیتی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، اساتیدپردیسهای خواهران وبرادران ، دانشجو معلمان خواهر ورادر به صورت مشترک و اساتید مدعو روز دوشنبه مورخ 22/8/1396 در سالن اجتماعات پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی با موضوع راههای بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. در این جلسه آقای دکتر آیتی با اشاره به ارزیابی کیفیت آموزش، اظهار نمودند که غالبا سنجه هایی باید مد نظر قرار گیرند که امکان پایش و محاسبه آن در نظام آموزشی ما امکانپذیر باشد. کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهمترین وظیفه آموزش عالی است.
استاد آیتی فرمودند : نظامهای آموزشی به عنوان بارزترین نمود سرمایه گذاری نیروی انسانی در زمینه شکوفایی در جامعه، نقش اصلی را برعهده دارد. امروزه این نظامها سهم قابل توجهی از بودجه هر کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به اهمیت و نقش آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ضروری است در جهت بهبود کیفیت نظامهای آموزشی اقدامات اساسی صورت بگیرد و از هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود.
ایشان در ادامه بیان داشتند : کیفیت مهمترین معیار توسعه آموزش است. موضوع کیفیت در اکثر نظامهای آموزشی به یکی از مفاهیم اساسی در سیاست گذاری های کلان آموزشی تبدیل شده است. و از این رو کیفیت گرایی به منزله مرحله مهمی از تاریخ تحولات آموزش و پرورش مطرح شده است. کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهمترین وظیفه دانشگاهها و وزارت آموزش و پرورش است.
در پایان جلسه ازدانشجو معلمان ورودی 96 رتبه های زیر هزار، ورتبه های برتر علمی در هررشته تجلیل وتقدیر شد.
امور فرهنگی پردیس شهید باهنرخراسان جنوبی